| 
 | |||||||
| Audio Produkcija - Tehnike Audio in?enjering, usnimavanje, tehnike mixa. Mesto za razmenu iskustva vezanih za DAW produkciju. Imate pitanje? Potreban vam je stručan odgovor? Podelite sa nama tajne produkcije i recording/editing tehnike | 
|  | 
|  | Thread Tools | Display Modes | 
|  | 
|  08-02-2009, 04:18 AM | #1 | 
| Member Join Date: Sep 2006 Location: Beograd 
					Posts: 64
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			Jednom INZENJER uvek INZENJER!    Naravno kom je stalo da to bude, kom nije, tu je bum-bum trus mix,mix... i to mu je sto mu je! U ovom poslu jedno je INZENJER ZVUKA, a drugo, tehnicar, snimatelj (onaj ko usnimava, vodi racuna da svi dugmici svetle REC i nista neklipuje, cak neko drugi namesta i mikrofone...), trece je svirac trube ili violine, cetvrto teoretski smer na FMU, itd. Sta hocu reci, posto sam i sam inzenjer i na tom VETS-u diplomirao sa prosecnom ocenom 9, ocena strucnih predmeta 10, da ljudi cesto brkaju kod nas pojmove! Imao sam prilike da upoznam dosta ljudi u ovom poslu, medju kojima je i mnogo onih samoukih. Vecina ih je popaljeno, guraju negde i negde i onda STOP! Jednostavno jer su dosli do toga kako to da bum-bum trus mix,mix... i to je to! Posle nekokg vremena vecina istih bi htela da dublje udje u inzinjersku materiju zvuka i kad izdaleka vide cega sve tu ima i koliki je to stres, odmah se vrate na ono svoje bum-bum trus mix,mix i zadovoljni su sobom! Skola daje odlicnu odskocnu dasku, pogotovo VETS u poslu Audio Inzenjera, i to treba pametno koristiti. Naravno ima stvari koje bi mogle biti i bolje, nigde nema idealnog, ali i dalje mislim da je mnogo vise onih dobrih stvari koje daju za kasnije i dobre smernice, SVE UGLAVNOM ZAVISI OD VLASTITOG INTERESOVANJA. Brze se dolazi do srzi stvari i preciznih informacija... Kod nas u Audio krugovima ima dosta kvazi literature, dosta losih prevoda, casopisa tipa SkyMusic i Artist Sound, mislim to je strasno sta se pise, a onda ti isti kad im neko skrene paznju ispravljaju sami sebe i to na nekim OSNOVNIM stvarima, tipa sta je karakteristika usmerenosti mikrofona  , crko sam od smeha!  al to je istina! Ima istini za volju i ODLICNE nase literature, narocito one strucne za ETF (Petar Pravica, Draga Drincic) i jednim delom FDU, ali sve te ljude mozete naci i na VETS-u, pa po meni je onda mnogo bolje cucati i cekati da jedan takav covek okrene glavu prema tebi i postavis mu pitanje ili se pak prijavis za neki projekat kod nekog takvog coveka i sa njim raspravljas o problematici, pre nego cekati da tamo neki BAJA okrene glavu prema tebi i da ti tvojih 5 mina i sta si opet dokazao i kome, posle nekog vremena se opet smoris kad shvatis da si obican snimatelj pretvoren u deo svog DAW-a, ali ne i INZENJER zvuka! To je ono sto ti konkretno daje VETS i to treba pametno i samo pametno iskoristiti, a ko hoce da mixa, neka mixa bar ima 1001 knjizica o tome kao i kurseva ili onih 5 mina BAJA!   Za kraj, posto se ovaj THREAD vuce po forumu dosta dugu... Diplomski rad kolege Djordjevica sa kojim je sve ovo poclo sam ima priliku da procitam jos dok ga je radio, i bio sam prvi, pre svih, koji je OVAKO uzbecio oci      na to! I rekao pa nije ti ovo valjda diplomski rad...  Moram da kazem da i u skolstvu kao i svuda ima monopola, koji u ovom slucaju vode i ne tako strucni ljudi tipa sekretara, itd. i sto se takav diplomski nasao na sajtu smera AVT-a, kao reprezentativni za DOWNLOAD  Tako da MOLIM svakog ko cita ovo a iz VETS-a je i ima snage i zivac za takve stvari  ODMAH ukaze na ovo i skinu tu sramotu sa skolskog sajta, jer ima FENOMENALANIH diplomskih radova koje sam ja CITAO i koji bi dobrim delom bili zanimljivi i od koristi i ljudima sa ovog foruma! Misli da sam jednom prilikom licno apelovao al... zato evo linka za skidanje mog rada, pa eto onda kog bude interesovala tema neka skine i procita  bice mi drago ako neko bude napisao i neki komentar... http://rapidshare.com/files/19537288...OGIJI.pdf.html I P.S. Ima onih koji se kroz celo svoje skolovanje provlaca sa 6 i po kojom 7, neminovna cinjenica, ali ti stvarno bolje onda da su sedeli kuci i citali SOS, KVR, MIX, strane casopise i litaraturu. Mada ima ljudi koji su bili i na Berklee-ju i SAE pa nisu nesto fascinantni, pogotovu ne SAE! Rekao bi da skolu netreba nikako odbacivati pogotovu ne VETS za Audio INZENJERE, A OSTALO SVE ZAVISI SAMO OD VLASTITOG INTERESOVANJA! 
				__________________ http://www.myspace.com/artistsystems | 
|   | 
|  08-02-2009, 01:15 PM | #2 | 
| Pro Member Join Date: Jan 2005 
					Posts: 3,357
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			A sta je to AUDIO INZENJER ??? Pozdrav | 
|   | 
|  08-02-2009, 03:32 PM | #3 | 
| Psiho Join Date: May 2006 Location: Rijeka / HR 
					Posts: 1,172
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			Potvrda da si u stanju ponoviti ono ?to su ti o produkciji rekli ljudi koi se ne bave produkcijom, već koi ti ponavljaju ono ?to je njima netko ponovio... i tako u besvjest!
		 
				__________________ "It occurred to me by intuition, and music was the driving force behind that intuition. My discovery was the result of musical perception". Albert Einstein speaking about his discovery. | 
|   | 
|  08-02-2009, 03:39 PM | #4 | 
| Moderator Join Date: Nov 2004 
					Posts: 4,125
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			"Audio inzenjer" bi trebao da bude nekakav interfejs ili kontroler za studio, kojim bi opet trebao da upravlja neko ko ima veze sa muzikom...   Audio inzenjer takodje zna da izracuna brzinu zvuka pri razlicitim vlaznostima vazduha, temperaturama i sl...  Osecam da ce "Audio inzenjer" ovde dobiti podjednak znacaj sa "Chuck Norisom"...   
				__________________  "Ne znam sta se desava, imam strah od pletenja..." http://www.sunflower-fest.com/ | 
|   | 
|  08-02-2009, 05:50 PM | #5 | 
| Member Join Date: Sep 2006 Location: Beograd 
					Posts: 64
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			Moze i recimo tipa neko ko realizuje projekt: ZASTITA NA RADU, OD BUKE, RADNIKA U NIKSICKOJ PIVARI!   Salu na stranu: http://online.onetcenter.org/link/summary/27-4014.00 http://www.analyzemycareer.com/index...=view&id=12954 Pored predmeta: snimanje zvuka, dizajna zvucne slike, muzicke produkcije sa jedne strane (gde se znanje o brzini zvuka kroz odredjenu materiju podrazumeva kao osnovno, kao i fazne i bilo koje druge razlike), sa druge strane tu je: elektroakustika, akustika u arhitekturi, digitalizacija signala, ozvucavanje... ciji obim zadataka, ko je radio zna, prelaze i po 3 do 4 A4 strane... pa moze se reci sve do programiranja (i rada na algoritmima), koga to interesuje, ja sam imao tu priliku da eto oko nekih stvari dosta pricam sa Bogac Topaktas audio algoritam dizajn inženjer za BTE Audio pre oko 2 godine, o samim nacinima modelovanja. Nacin takve vrsta pracenja razvoja uvek otvara mogucnost da po samoj strukturi unapred znas, dal ce i na kaji nacin nesto biti dobro, npr. nacin na koji neko realizuje svoje plugin efekte. npr. tehnikom Signalnog Modelovanja (konvolucija, dinamicka konvolucija) ima ih mnogo ali nazalost malo dobrih. Fizicko Modelovanje nema ih mnogo ali svi su dobri: UAD, BTE, Sonalksis... Znaci konkretno dal ce za neke nesto dobro da "svira" ili ne u najvecoj meri zavisi samo od arhitekture i tehnike modelovanja... i nista vise! Dakle sve ovo sa pocetka price uvek otvara put specijalizaciji za odredjenu oblast interesovanja...   
				__________________ http://www.myspace.com/artistsystems Last edited by Combo; 08-02-2009 at 05:54 PM. | 
|   | 
|  08-02-2009, 06:20 PM | #6 | 
| Pro Member Join Date: Jan 2005 
					Posts: 3,357
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			Procitao sam tvoj diplomski .  Bez zelje da nipodastavam tvoj diplomski ,jer si svakako ulozio jako puno truda , moram priznati da me dosta podseca na izuzetno dobar manual za digitalne mixete .... E sad , sa muzicko/producentske strane , gomila onoga sto si rekao , ja objasnim svojim " segrtima " za 2 sata ..... naravno manje elaboriram , ali sustina je jasna . Ostali deo diplomskog je zaista vezan za digitalne mixete i ( po meni ) ga je potrebno citati ako zapravo i kupis spravu ..... Naravno sve to ima uticaja na MUZICKU produkciju tacno onoliko koliko mi treba da to objasnim klincima , a to je 2 - 8 sati .... a ne 4 godine .... E sad , siguran sam da bih VOLEO da imam inzenjera zvuka u blizini ..... ali za servisne poslove ( sto sustinski pise i u linkovima koje si poslao ) ..... neko ko se razume da mi popravi ovo ili ispravi ono .... Zaista mi nije jasna uloga inzenjera zvuka u MUZICI , pa sam zato i pitao ( nista zlonamerno ) Pozdrav Last edited by Max; 08-02-2009 at 06:22 PM. | 
|   | 
|  08-02-2009, 06:22 PM | #7 | 
| Senior Member Join Date: Sep 2007 
					Posts: 734
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			Combo, mozes li da obnovis link svog diplomskog rada?
		 | 
|   | 
|  08-02-2009, 08:58 PM | #8 | 
| Member Join Date: Sep 2006 Location: Beograd 
					Posts: 64
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			Nema problema, link ce se ponvo postaviti! Za MAX-a neznam koliko te sa inzenjerske strane interesuje sam zvuk ali verujem da nista nepricas zlonamerno, ali i da nije i da nepotcenjujes...  I) Ako te rad inspirise na MANUAL, to je da i cinjenice moras potkrepiti realizacijom! Ako pricas o necemu, moras i predstavi rezultat u nekom obliku, pogotovu kada i sama tema rada od tebe to trazi. ONAJ ko je detaljno upoznat u YAMAHA proizvode poslednjih 30 strana nemora da cita, al zato netreba odbaciti prvih 40 koje govore o tehnologiji koja je posluzila da se te mixete realizuju i koja ce i u buducnsti posluziti za gomilu novih proizvoda bar u narednoj deceniji! 2) INZENJERSTVO nije povrsina necega, objasnim i ja nekome osnove snimanja ili vec za 2, 3 sata, ali u sustinu da udjes i nju upoznajes, da trebaju godine, neznam dal se razumemo?! Jedno je ako te interesuje sta je i kako radi NUENDO, a drugo je napraviti takav program!!! Ako se i dalje nerazumemo, nije naodmet da se postave neki zadaci, recimo, neka to bude Ozvucavanja, ciji ce rezultati svima biti interesantni. A za nesto tipa akustika prostora, da... da za pravilno i brzo resenje nekih zadataka je i 4 godine malo! A cinjenica je da gradivo moras da obnavljas jer i doktori nauka uzmu udjbenik sa fakulteta ili neku drugu vrstu literature, kako bi se podsetili nekih stvari, narocito ako se radi o nekom simpozijumu ili ozbiljnijem resenju problema cak i pored 20 godina radnog iskustva. 3) Ako ti treba neko ko ce ti lepo servisirati uredjaje, javi se na PM! 
				__________________ http://www.myspace.com/artistsystems Last edited by Combo; 08-02-2009 at 09:02 PM. | 
|   | 
|  23-02-2009, 04:20 AM | #9 | 
| VIP Member Join Date: Aug 2006 Location: Zemun 
					Posts: 4,893
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti 
			
			Ovo ti je dobro pitanje. Poznavanje i umeće rada na (bilo kom) miks pultu je na nivou VKV zavarivača (premda je i to va?no i odgovorno zanimanje), in?enjerski posao bi trebalo da se nalazi malo iznad tog nivoa. Ba? kao ?to je in?enjer koji pravi statički proračun mosta malo bli?e ahitekti nego lik koji naliva beton u kalup. @Combo: U to ime, voleo bih da pročitam tvoj rad, ama ga nigde nema. Jo? vi?e bih voleo da čujem neki konkretan rezultat (snimak). Nekako se neugodno osećam kada ljudi sami za sebe govore kako mnogo znaju, a ne daju publici priliku da se upozna sa njihovim realnim dometima. ?tono rekla Laurie Anderson: "Talking about music is like dancing about architecture". Pozdrav 
				__________________ TEHNIKA NARODU! | 
|   | 
|  23-02-2009, 10:20 AM | #10 | |
| Pro Member Join Date: Oct 2003 Location: ITB 
					Posts: 1,952
				 |  Re: Skolstvo bi trebalo zabraniti Quote: 
 Sa audiom je malo tesko objasniti, zato sto niko nece poginuti ako se nesto lose snimi ili smiksa, pa svako moze da pokusa, a i treba vam 500 evra da bi zapoceli sami vas trial&error proces, ali uzmimo primer mostogradnje kad smo vec kod njega. Ne verujem da bi ikome palo na pamet da posto je video kako izgleda jedan most, i posto je prosetao par puta ispod mosta, odluci da napravi i sam jedan takav, pa sta bude da bude. Prvo sto bi ga to kostalo ko zna koliko, drugo sto bi verovatno vrlo brzo shvatio da iako je video most nema pojma kako se to ustvari radi. Ukoliko bi i dalje zeleo da ga izgradi, verovatno bi morao da zavrsi za arhitektu ili inzenjera. E sad, nasa profesija jeste na vetrometini modernih tehnologija, i kao sto rekoh svako moze da zapocne proces ucenja veoma jeftino i jednostavno, ali opet niko ne pocinje od osnovnih stvari, vec bi svi odmah da miksaju i snimaju. Nas niko nije ucio da miksamo, ali nas je ucio anatomiju mikrofona, anatomiju zvucnika, sta se za svukom desava u prostorijama, sta se desava u otvorenom prostoru itd. Neki bum bum tras mixer moze da snima i mixa dobro i to je kul, ali mi iz skole izadjemo (oni koji zele da izadju sa time) sa znanjem o ozvucavanju, o akustickom dizajnu prostorija, sa dubljim razumevanjem same tehnike koju koristimo, sa razumevanjem o zvucnim talasima itd ... Ja mislim da se pravi samo jedna greska ovde, mixer ne bi trebalo da je ispod inzenjera. Nekom mojom logikom, prvo bi par, ili mozda cak i desetinu godina morao da budes obican inzerenjer, da bi ti neko posle toga dao da sednes za mix pult. Mix pult je krajnja instanca, bilo live bilo u studiju, i da bi se dotle doslo mora se biti prvo obican inzenjer, a kod nas ljudi cim udju u studio sednu za mix pult, zato nam je i produkcija takva kakva jeste ... 
				__________________ Ej, Ljubice, Ljubice, grudi ti, Ljubice, kao haubice!   | |
|   | 
|  | 
| Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
| 
 | 
 | 
|  Similar Threads | ||||
| Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post | 
| Zabraniti... | idekius | Predlozi i sugestije | 8 | 04-04-2005 12:34 AM |