Log in

View Full Version : Stereo Mix??

sira
04-05-2010, 01:47 PM
Zanima me stereo slika kod miksanja benda, kako sam početnik, i kad pročitam uputstva za početnike obično piše

-kasa mora bit u centru
-bass gitara mora bit u centru
-OH se ne trebaju razvlačit preko 4 i 8 sati
-prelazi neka ne budu preko 3 i 9 sati
-doboš mora bit u centru ili bar blizu
-vokal mora bit u centru

i kad tak smiksam, dobijem "usku" snimku, i na phase scope-u vidiš kako je uska, a kad nekim phase scopeom pogledaš studijske snimke one su poprilično "široke", sad je li to zbog toga šta se osnovne stvari koje sam nabrojao ipak šire više od onih osnovnih upustava ili se naveliko koriste stereo expanderi.

Ako se koriste expanderi, je li ih koristite samo na npr bubnju ili ih stavljate na cijeli mix?

google
04-05-2010, 02:44 PM
Mozes uplodovati deo tog miksa?

Ne bi trebalo da zvuci usko. Dovoljan je jedan bezvezni stereo fajl i sve ostalo mono da zvuci. Ja sam misljenja da je ne treba vise od jednog stereo fajla u mksu, negde ne treba ni taj jedan.

Verovatno je problem u necen drugom, dovoljno je 30 sek. tog miksa da se cuje sta tu ne valja.

Bockie
04-05-2010, 02:50 PM
Sira,

Da postoji odgovor na tvoja pitanja, ne bi ni postojao ovaj forum ni produkcija ni nista, vec bi imali abakus (ili racunar) za to.

Prvo pravilo je da pravila nema!

Ostale "zakonitosti" ili lepse receno - ideje ces najlakse spoznati besomucnim preslusavanjem i analizom svoje omiljene muzike koju inace slusas, pa tako vidi sta su oni radili...

Sve sto si pitao je vec opisano gigabajtima texta , pa malo procackaj po arhivi i slicno.

Poz'

HeatMan
04-05-2010, 02:53 PM
mozesh ti da mixash sve u centru pa da opet dobijesh shirok zvuk.. to je cela nauka miksa.. :)

poz

edit: sa druge strane mozesh sve mixati i 100% levo-desno pa da na scope-u deluje jako usko.

alfom
04-05-2010, 03:40 PM
mozesh ti da mixash sve u centru pa da opet dobijesh shirok zvuk.. to je cela nauka miksa.. :)

poz