Quote:
Originally Posted by Dushan_S
 Ti zaista ima? neverovatan talenat da uzme? bilo ?ta i da ga tretira? "spiritualno". Sa jedne strane to govori o određenim talentima i sposobnostima koje poseduje?, ali sa druge strane to nije duhovnost samo po sebi, jer i tvoje "spiritualno viđenje sveta" je opet subjektivna percepcija samo po sebi i ne mora biti realno. Konačno stvarnost je apsolutno realna i apsolutno nerealna istovremeno. Da si ovako ne?to ispričao zen učitelju on bi te izlemao drvenim ?tapom jer negira? materijalnu realnosti objektivno viđenje.
|
Ja ne negiram nishta... ja sam samo htio pojasniti "fenomenologiju" percepcije i podsjetiti da je nasha percepcija striktno subjektivna. "Stvarnost" oko nas postoji (daleko od toga da je negiram) ali mi ne mozhemo OBJEKTIVNO znati kakva je ona. Dozhivljavamo je najbolje shto mozhemo, a u kontekstu elektromagnetskog spektra chinjenica je da dozhivljavamo niti 5% (i to sa svom tehnologijom) svega shto postoi "tamo vani".
Josh da napomenem da ovo nema nikakve veze s duhovnoshchu. Ma koliko nama djelovala stvarno i opipljivo materija NE POSTOJI! To je znanstvena chinjenica.
Quote:
Originally Posted by Dushan_S
Ako se ne varam me?a? psihologiju i psihijatrijiju. Moj post nema mnogo veze sa tvojim negativnim emotivnim nabojem kad se radi o naučnoj psihologiji. Ne ulazim u to da li je ona valjana ili ne.
|
Ne varash se. Psihijatrija se bavi patoloshkim bolestima a psihologija zdravim umom. Jedini je problem to shto su njihove definicije patologije apsolutno idiotske pa i jedni i drugi mlate praznu slamu. Ni ostatak medicine nie puno bolji ali to sad i nie tema.
Quote:
Originally Posted by Dushan_S
Obrazovanje je ideja sistematičnog preno?enja znanja. Ne odnosi se samo na ustanove već i na bilo koji oblik kao ?to je na primer neki metod samoobrazovanja. Ukoliko si ikada odgledao neki tutorial za ne?to, eto, obrazovao si se.
|
Potpuno pogreshno razmishljash! Postoi ogromna razlika izmedju tutoriala i obrazovanja. Obrazovanje je sustav koi te tjera (sustav kazne i nagrade u obliku ocjena) da upamtish brdo informacija koje che ti navodno trebati u zhivotu, i to bez da ih pri tome praktichno primjenjujesh. Dakle u shkoli nauchish iskljuchivo ponavljati za profesorom, i ako si dobar u ponavljanju onda dobijesh dobru ocjenu. Najbitnije je da ne preispitujesh autoritete i da te nauche da spremno i bez kritichnosti prihvatish i upamtish sve shto ti se kazhe. Tutorial potrazhish kad ti neshto treba i odmah ga i primjenish. Ako radi - super, a ako ne radi ne jebesh se i ne pamtish nepotrebne informacije.
Vrtich, shkola, fakultet, zatvor... sve su to odgojne ustanove i koriste se tehnikom kazne i nagrade. Razlika je samo u kolichini "slobode" koju ti pojedine institucije ostavljaju.
Quote:
Originally Posted by Dushan_S
Po?to čoveč nije zatvoren sistem već ima neprekidnu interakciju sa okolinom, pomalo je besmisleno (a ti često to radi?) osuđivati "svet" i "ljude" i "sistem" kako "indoktriniraju". Ako neko zavr?i fakultet to ne znači da će automatski biti robot zatvorenog uma.
|
Prostudiraj znachenje rijechi indoktrinacija i prisjeti se svog shkolovanja. Ako si nakon shkole samo na 10 minuta zagledao svijet oko sebe (a koliko vidim jesi) jasno ti je da si u shkoli nauchio hrpetinu gluposti, netochnih podataka, neupotrebljivih tehnika i zastarjelih znanstvenih hipoteza koje su propale 5 godina prije nego shto su ih uvrstili u udzhbenike. Meni je to chista indoktrinacija sa svim njenim "odlikama". Zato se "obrazovanje" i aplicira samo na djecu i to od vrlo rane dobi.
Quote:
Originally Posted by Dushan_S
Posebno su demago?ke ideje kako je kultura odbrambeni mehanizam od prirode. To ?to na? odbrambeni mehanizam ugo?ava prirodu je druga stvar, ali skoro svako ?ivo biće takođe ima određene metode koje je razvilo da bi za?titilo sebe. Za?to ne ode? do najbli?eg mravinjaka da objasni? mravima da su protiv prirode i da su pičke jer grade mravinjak da bi se za?titili od nje? Ili pčelama? ?to ne ka?e? paucima da ne bi trebalo da grade mre?e da hvataju plen nego samo da jurcaju okolo pa ?ta nahvataju, jer je to neprirodno, "priroda" bi "sama" pravila mre?e da to tako treba 
|
Mravima je u prirodi da grade mravinjake. Ljudima nie u prirodi da ubijaju zhivotinje i druge ljude iz puke zabave. Nie nam prirodno ni da zhivimo u betonskim koshnicama i natjechemo se u malogradjanshtini sa susjedima. Nie nam u prirodi niti da bezglavo unishtavamo (za sada) jedini planet na kojem mozhemo zhivjeti. Sve od navedenog posljedica je "civilizacije", a prenoshenje tog "znanja" s koljena na koljeno se zove kultura. Shvati da je svaka "civilizacija" krajnje umjetna tvorevina i pokushaj da gospodarimo prirodom radije nego da zhivimo u njoj.
Kultura je umjetna forma koja nam je nametnuta upravo kroz odgojne ustanove, roditeljski odgoj i zabavu (filmovi i tv opchenito). Uglavnom se svodi na uniformiranje ljudi (ovako se jede, ovako se govori, ovako se oblachi a ovako se razmishlja jer smo to uvijek tako radili). U tome nema nicheg prirodnog i usporedbe s mravinjacima i paukovim mrezhama su apsurdne.
Quote:
Originally Posted by Dushan_S
U svakom slučaju ja razmi?ljam o nekim stvarima slično i delim gomilu gledi?ta sa tobom, ali imam utisak da ti jako voli? biti po svaku cenu radikalan i protiv nečega i u tome zanemaruje? to da novčić ima dva lica.
Pozdrav!
|
To je tvoj subjektivan dojam i kao takav me ne smeta. No ako si dash truda i prochitash neshto od Erich Fromm-a ja sam siguran da chesh drugachije razmishljat o kulturi i obrazovanju. Do onda pozdrav uz par citata spomenutog Erich Fromm-a
Just as modern mass production requires the standardization of commodities, so the social process requires standardization of man, and this standardization is called equality.
Education makes machines which act like men and produces men who act like machines.
Man's biological weakness is the condition of human culture.
The history of man is a graveyard of great cultures that came to catastrophic ends because of their incapacity for planned, rational, voluntary reaction to challenge.