![]() |
DI box???
zanima me sta bih dobio prikljucivanjem gitare u DI box? (pa u zvucnu kartu) da li bi bilo isto kao da sam je ukljucio u mixetu?
takodje me zanima kakav je izlaz na dIboxu, da li je konektor klasican ili XLR? (ako je XLR kako se to posle spaja sa zvucnom kartom?,a ako je ulaz XLR kako se onda prikljucuje gitara?) posto savaka mixeta ima XLR i line IN,da li kada prikjucim gitaru na line IN radi mic-preamp sa mixete ili preamp radi samo kada je nesto ukljuceno u XLR konektor? |
Uloga DI Box-a je da impedancu/nivo signala gitare dovede na onaj linijski (znaci mixer, zvucna karta, itd...)...ako si planirao da kupujes mixer samo zbog gitare, onda da, DI box ce ti zavrsiti posao...
DI box ima XLR i "obican" dzek ulaz i samo XLR izlaz....pretvoriti XLR u obican dzek ili sta ti vec treba nije nikakav problem...daj nekome da ti napravi ili kupi output(iliti zenski) XLR->dzek kabl.... |
imam mixetu,pa ne znam da li bih dobio nesto ako gitaru ukljucim u XLR umesto u line-in?kada radi mic preamp sa mixete?samo kada je git,mikrofon... ukljucen u XLR ili radi i na line IN-u?
ako sam te razumeo,samo na jednu stranu kabla za gitru zalemim (umesto klasicnog) XLR konektor? XLR 1=ground 2=hot 3=cold znas li koju zicu gde lemim? |
Quote:
LINE-IN - prima balansirani JACK (odnosno TRS) - za linijske balansirane signale, a prima isto tako i obicni nebalansirani JACK (odnosno TS) koji sluzi za sintesajzere i ostale nebalansirane signale kao sto su CD i sl.. MIC IN - prima XLR jack i ulazi direktno u mikrofonsko pojacalo - namjenjen je balansiranim mikrofonskim signalima (BAL MIC LEVEL) Gitara ima slabi signal, pogotovo pasivna, kao i mikrofon, pa joj je potrebno veliko pojacanje. LINE IN uglavnom nema dovoljno pojacanje za gitaru. Mora se koristiti mikrofonsko pojacanje. Ali gitara ima visoku impedanciju , dok mikr. signal ima nisku i balansiran je; tu nastupa DI BOX - kao sto je puRe rekao , on transformira signal na nisku impedanciju i balansira ga, ali NE na jaki linijski bal. signal (BAL LINE LEVEL) jer nema s cime, vec na mikrofonski bal. signal (BAL MIC LEVEL). DI BOX omogucuje gitari da 'udje' i iskoristi pojacanje od mikrofonskog pretpojacala. da ne bude zabune - iza DI mora ici nekakvo mikr. pretpojacalo - ono je to koje dize mikrofonski bal. signal na linijski bal. signal(+4) - onaj s kojim mozes u A/D konvertere, studijske efekte, kompresore itd.. DI BOX takodjer omogucuje da budes daleko od miksera ili pretpojacala - kabel ti je balansiran i ne kupi smece i sum , i ton gitare ne gubi na kvaliteti zbog udaljenosti. postoje sprave koje imaju i DI , ali i pretpojacalo za instrumente odmah sve u jednom - takav je npr. Avalon U5. udjes s gitarom, izlazis van s linijskim (+4) balansiranim signalom, direktno u konverter ili sto god. Quote:
zalemis 2=hot odn. plus na vrh jacka (tip), a 3=cold kratko spojis sa 1=masom i zalemis na masu od jack-a (Sleeve). s time da si izgubio pola linijskog signala na taj nacin - nastaje pad od 6dB, jer si minus signal odbacio. |
Re: DI box???
Quote:
jaki linijski signal od sinta/kartice udje u LINE IN, zatim prodje kroz otpornik (tzv. PAD) koji srusi signal taman toliko da ga zatim MIC PRE moze primiti. ukratko rusi signal, da bi ga mogao poslije opet pojacati. ta 'nesuvisla' tehnika se koristi iskljucivo radi ustednje - bolji mikseri ne koriste tu tehnologiju, vec imaju posebno LINE PRE na svojim LINE IN ulazima (nema tog nesretnog PAD-a, koji je uvijek nelinearan). zato na malim mikserima uvijek bolje zvuci ici na kakav takav solidan DI BOX, nego u liniju. pa cak i sa sintom.. |
ok.samo jos nesto, da li onda ima potrebe da idem sa gitarom u XLR konektor kada mic.preamp radi i sa line in-om?
Quote:
|
Ne vidim sta se posebno dobija ako pre mixete ili preampa ideu u DI box jel ti je signal i tako nebalansiran od gitare do Di box-a ili od gitare do mixera/preampa tako da bespotrebno komplikujes stvar
|
Quote:
a onda normalno iz miksete u karticu.. jack izlaz na DI sluzi da se mozes spojiti i na svoje pojacalo (recimo kad sviras live) za monitoring, dok si sa XLR-om dao signal u glavnu razglasnu miksetu.. |
Quote:
pretpostavljam da si hteo da kazes da mikseta na koju prikljucis DI box na svom ulazu "vidi" nisku imepdansu DI box-a (za koju je i predvidjena) umesto visoku imepdansu gitare. jesam li pogodio? izvinjavam se sto cepidlacim, mozda to nekog nervira, ali me je totalno zbunio termin "impedansa _signala_". :shock: Quote:
moracu da proverim koliko kosta ovo. ;) kad smo vec kod ove teme, da li neko zna parametre signala za koje je prilagodjen line in ulaz. nivo, snaga... Quote:
mikrofonsko predpojacalo je projektovano tako da na ulazu "ocekuje" odredjenu (nisku) impedansu, a ako mu se na ulaz prikljuci uredjaj cija je impedansa mnogo veca/manja od predvidjene, pojacavac nece raditi bas linearno (farbace signal), iako ce mozda pojacati signal donekle. |
Quote:
trazio sam ga po beogradu,ali ga nema nigde...bas me zanima kako zvuci ta simulacija..... Quote:
dok je isti takav u SKY-u 45e??? behringer Ultra G sa sim 4*12 kao sto rekoh nema nigde a cena mu je kako su mi rekli 65-70 e. u sky-u imaju polovan DOD za 25e kod nas izgleda imaju samo behringer. |
Quote:
1. pravilnu impedanciju - znaci nisku 2. dovoljno nizak signal, tzv. 'mikrofonski level' 3. balansirani signal sve troje radi DI BOX. transformator unutra mjenja impedanciju i istovremeno razdvaja signal na dva, jednom od njih zakrece fazu za 180 i tako stvara + i - zilu za balansiranu vezu. automatska posljedica tog procesa je i da je signal 'nizi' u svaykoj od tih zica nego sto je bio na ulazu. Quote:
Prednosti Aktivnog DI BOX-a su: 1. nesto pojacani signal u odnosu na pasivni (pa ces na preampu namjestiti nesto nize pojacanje) 2. omogucuje pasivnim gitarama (telekaster) da 'tjeraju' jako duge kablove (za live) 3. neki od njih posjeduju poseban zvuk koji moze biti pozeljan za odredjeni tip svirke, gitare itd. tako postoje tube DI kao Manley, Aquilar itd. znaci dodaju neku svoju pricu - nemoraju biti linearni. Avalon U5 nije obicni aktivni DI BOX - on je i vise od toga jer ima u sebi pravo pretpojacalo koje na izlazu daje balansirani linijski level. Po tome slicni njemu su jos TAB Funkenwerk V71DI, GT 'The Brick' i 'Ditto' oba cijevasi, mislim i Radial JDV MKIII, Demeter HD-1 tube direct. Mozda sam to trebao reci na pocetku, ali nisu svi balansirani signali isti niti medjusobno kompatibilni , ni po nivou signala a ni po impedanciji. nazivno, i jedna i druga je 'niska' ali nisu u istom podrucju. Quote:
+4dBu balansirani linijski signali - opet kartice, kompresori, jeke, eq - sve profi balansirane sprave |
sprave poput avalona su high end pa je takva i cijena.
ali ako vec imas vec nekakvo pretpojacalo, bilo na mikseru, ili na kartici (kao sto je to sad postalo popularno na FF800, M-Audio itd) , samo ti treba DI BOX. Behringer cak nije los, bolji od DOD-a, ako pricamo o maloj lovi. ako mozes odvojiti do 150 EUR, onda BSS ili Countryman 85 - svjetski standard, nema ko ga nije koristio uzivo. |
Quote:
za gitaru: ja sam imao JoeMEek VC1Q, pa mi se cini da rabljeni VC3Q , bi mogao bit dosta dobar. jako mi se svidjao taj kompresor na gitari. onda imas jako praktican Platinum Tone Factory (isto se vise ne proizvodi) , preamp mu nije neki, ali dosta dobar DI ulaz. i sl. nisam bas pratio, ali ima sva sila tih prepojacala za po par sto eura. samo nemoj nista s cijevi , ako kosta ispod 500-600 EUR-a. groblje.. pravi tube pre koji radi na 250-300 V se ne moze napraviti ispod te cijene. sve drugoi koristi tzv. 'starved plate' dizajn, gdje se moze 'provuci' s jeftinijm komponentama i nizim naponom i ipak raditi s cijevi - ali je zvuk u k.. (primjer: presonus, Ultragain i sl) inace Avalon je jako skup jer makar nema pravo pojacalo za mic, vec instrumentalno pretpojacalo smanjene snage - ono je vrhunske kvalitete. ma zaboravi to - nije to toliko bitno, osim ako ti i sve ostalo u studiju , ukljucujuci konverter, gitaru i monitoring, pripada slicnoj high end klasi. |
Quote:
150EUR a zavrsava posao! |
izvinjavam se sto ponovo potezem ovu temu iz mrtvih, ali nesto mi i dalje ne da mira.
elem, kao sto clusterchord rece line in ulaz "ocekuje" signal jacine -10dBu, a to je oko 245mV RMS, zar ne (ako je referentni signal 0dBu = 775mV, kao sto jeste)? sudeci po specifikacijama pasivnih dimarzio magneta koje sam nasao na netu, njhov izlaz je 250mV. ne znam da li se tu misli na RMS ili na peak value, ali pretpostavljam da je u pitanju RMS. dakle, ispada da je signal iz gitare (i to pasivne) dovoljan za line-in ulaz u karticu?? da ne govorimo o aktivnim (kao sto je na primer EMG 81), magnetima kojima je RMS oko 1V, a peak 3V. am i missing something? :shock: zbun! |
Quote:
+4 "ocekuje" oko 2 V rms ako me sjecanje ne vara. Quote:
line ulaz ocekuje signal niske impedancije (tipicno 10 Kohm) a gitarski pickup vani daje signal visoke impedancije (tipicno 1 Mohm) ;) |
Quote:
Quote:
kalkulator kaze sledece: x = 1.228V (RMS) Quote:
sudeci po nivoima napona, ispada da je u slucaju consumer opreme dovoljno samo staviti DI BOX izmedju gitare i kompa, dakle bez pretPOJACALA? tako ispada zbog onog -10dBu i RMS-a mojih magneta. cak ispada da bi trebalo i da oslabim signal iz gitare ako imam aktivne magnete, zar ne? :) ako neko zna neki link ka strancii gde je objasnjeno ovo u vezi raznih ulaznih/izlaznih nivoa napona i impedansa (mic, line, i ostalo), bio bih vam zahvalan. narocito ako ima neka tabela tih vrednosti, to bi bilo jako korisno (a i da prestanem da vas gusim pitanjima). :) i jos jedno pitanje (neumoran sam :)). kad se kaze "impedansa/impedancija" da li se misli na cisto pasivnu otpornost (rezistansu R) ili se meri impedansa kao kompleksna vrednost Z(s), i ako je tako, pri kojoj frekvenci se to meri? mozda 1kHz? gledajuci sheme za ulaze mnogih uredjaja, videh da signal prvo naidje na kondenzator (uglavnom zato da ne bi "prosla" DC komponenta), te stoga nema govora o prostoj rezistansi... opet zbun. :) pozdrav! p.s. dosta dobar tekst u vezi decibela i konverzije u napon, snagu, odnos ili sta vec se nalazi ovde: strana 1: http://emusician.com/tutorials/emusi...tified_part_2/ strana 2: http://emusician.com/tutorials/emusi...ystified_part/ |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
Quote:
btw, nisam bio lenj :), pa sam izmerio ulaznu otpornost (rezistansu) moje gitare i unimer kaze da je taj otpor 11.7kOhma (DiMarzio magneti). nazalost imam neki jeftijii unimer koji meri do 750A AC struje, pa ne mogu da izmerim RMS malog napona reda mV koji daju magneti. :( pozdrav, andreja p.s. ako je: Z(s) = R + jX ...da li je unutrasnji otpor R, a vanjski X, ili se pod tim terminima misli na nesto drugo? |
Quote:
imas na dimarzio stranici podatke o RMS-u koji daju na izlazu. Quote:
al u 2 ujutro mi ne pada na pamet :lol: |
Quote:
Quote:
|
Re: DI box???
Zdravo zvincic,
Quote:
Razlika nije beznacajna, ili sam ja cepidlaka (verovatno je i jedno i drugo) imate konvertor ovde. Imajte u vidu da definicije nisu iste, kao ni uslovi pod kojima se mere. Quote:
pozdrav Bogi |
Re: DI box???
Quote:
To znaci da ga mozes napraviti sa jednim pojacavacem sa visokom ulaznom impedansom (100k-1M) i pojacanjem 0dB, i to ce ti pristojno raditi. Drugi problem koji se postavlja pred DI box je i rasprezanje uzemljenja, koje se moze uraditi samo transformatorom... seti se da je el. gitara nebalansirana i da se njen common mode noise&hum neunistiv. To je verovatno razlog (ja to ne znam, nije mi to posao) sto se elektricne gitare snimaju mikrofonom sa pojacala za gitaru... ne bih da pricam kako sam izgledao kada sam to (ja, neznalica) prvi put video/shvatio. Znaci za rasprezanje uzemljenja... koristi se transformator ili gitarsko pojacalo i mikrofon (transformatorska vs. akusticka sprega... ima logike) Kada sam, ja pacenik, poceo da brbljam gitaristi da eto moze to jednostavno da "balansira" i da onda nece da mu "zuji"... da je pogled mogao da ubija, ne bih vam sada mogao da napisem ovo... Quote:
Nisu se JOS dogovorili... gledaj slicne sprave i citaj specifikacije, svi se razlikuju... izaberi po svom ukusu... kao sto su i oni. Nastavi slobodno da pitas, drzi se teme diskusije, a ako izlazis iz teme startuj novi thread.... Quote:
Quote:
Inace ako hoces da ne farbas zvuk, onda drzi impedansu pretezno rezistivnu u sto vecem opsegu frekvencija od interesa... 1kHz? Pa ni tu nisu jednoglasni jer bi onda svi morali da budu isti... Najbolje je da se postavis u situaciju el. gitare, i bice ti jasnije. elem impedansa vazi za "opseg frekvencija od interesa za odredjenu namenu" (pod navodnicima je nenapadiva inzenjerska diplomatska konstrukcija), i tu treba da bude ravna... doduse ni jedno ni drugo neces naci na trzistu da je idealno... nego samo sarenis... to dosta utice na farbanje zvuka gitare i to je cak i jasno zasto... Recimo ako ti je impedansa 100K na 1kHz, a recimo 10K na nekom drugom opsegu, u kome ima jos uvek zvuka sa gitare, i nastavlja da pada, sta si dobio? Frekventno zavisni izoblicivac zvuka gitare sa faznim pomakom za sve pare... ok? Eto nove "boje" zvuka gitare. Malo ugnjavis magnet, malo stedis na delovima, nekoj zvezdi se to mnogo dopadne, namlati pare, postane prepoznatljiva... i eto XYZ brand-a i Award Winning Technology blebetanja. Inace 1kHz je izgleda nepisano pravilo, jer se nekako uvek oprema napravi tako da barem 1kHz odsvira kako treba... uvek se 1kHz moze "naci" negde u studiju.... jedino su neki ljudi alergicni na njega. pozdrav Bogi |
Re: DI box???
1 Attachment(s)
Zdravo Andreja,
Evo najjednostavnijeg primera kako bi to trebalo da izgleda. S obzirom da mi se cini da ti imas consumer audio card, i da imas professional electric guitar, koji inace sa elektricne tacke gledista imaju consumer/unbalanced ulaze/ izlaze istog tipa... onda se previse zapetljavas u nivoe, posto nista od onoga sto imas ne prati zasigurno neke standarde... gitara zato sto bas i nema nekih standarda, a kartica zato sto proizvodjaca moze da ne zanima standard. Na kartici koristi linijski ulaz. Izbegavaj mikrofonski koji je preosetljiv. Sema nije proverena, i nikakve ti garancije ne dajem, iz glave sam je nacrtao vise zbog ilustracije... Napajanje je baterijsko i izbegavaj bilo koje drugo, posto je vazno da ovakav "DI box" "pliva", bez uzemljenja. Uzemljavas samo kroz kabl na konektoru na kartici. Unutar di box-a povezi sva uzemljenja (COLD) u istu tacku.. Ovo je toliko jednostavno da cak moze i zicana forma da se napravi nikakva ploca ne treba... samo lemilica. Ako ne znas, nadji nekog ko zna. Kutija moze bilo koja, od kartonske od patika, pa do kutije za sapun. Sto se tice zvuka, mislim da ces "cuti" samo gitaru i svoju karticu. "di-box" ce najmanje "svirati" posto je cip prilicno cenjen kao prijatan. pozdrav Bogi Prilazem sliku... |
Re: DI box???
boggy,
veliko ti hvala za ovu shemu i za prethodni odgovor! trenutno sam u opasnoj guzvi, sutra imam ispit (nije elektronika :) ), pa cu u ponedeljak odgovoriti opsirno na sve ovo i postaviti jos par potpitanja. zapravo, ja sam nesto slicno iskombinovao (i drago mi je da moja shema lici na ovu, to znaci da sam koliko-toliko "pogodio" sustinu), ali usled moje nepaznje i neiskustva sprava nije proradila onako kako sam ja zamislio... dok je sve bilo jednostavno - radilo je, a onda sam poceo da dodajem razne stvari (led-ovi kao detektor clipovanja, lo-Z/hi-Z output, pa trista cuda) i zagrizao vise nego sto sam mogao da progutam, ali ispricacu vec celu "anegdotu". bice mi zadovoljstvo da napisem sledeci post! :) ja bih sad najradije zagrejao lemilicu umesto da bubacim za sutra, ali avaj! :( pozdrav i sve najbolje, andreja |
Re: DI box???
Quote:
ostavi ledaru kroz 10k na bateriju da znas da ti je spravica ukljucena, i to je sve... Ako te vec svrbe prsti... Signal/Clip indikator sa jednom LED mozes da napravis od preostalog OP-a samo ga vezi kao komparator sa histerezisom, i stavi mu na ulaz integrator oko 1s (RC, low pass) preko diode. Uzmi sto veci otpornik za R (u RC) da bi izbegao uticaj diode na zvuk... Poigraj se malo sa referentnim nivoom, i definisi histerezis... Inace kada pravis spravu za sebe, pravi svaki put posebnu spravu, na kraju ti pare pojedu preklopnici i dobijas vise suma i moze da zaosciluje... ne isplati se. Ako ti treba i HiZ i LoZ input, onda napravi dve sprave... Inace HiZ output mi nije sasvim jasan. Kome to treba? Za testiranja u loopback koristi rmaa Takodje, ne modifikuj nista ako nesto generalno dobro radi, pravi uvek novu spravu... i uci se da koristis A/B test. Predlazem ti da prvo napravis A/B switch box. Quote:
Javi sta si uradio. pozdrav Bogi |
Re: DI box???
uh!
napisao sam stvarno veliki tekst o tome kako sam pravio di-box, ali je taj tekst stvarno preveliki. ovo je skracena verzija. :) dakle, di-box. prvo sam na netu nasao neke sheme, ali ni jedna mi se nije u potpunosti svidela. vise sam ih iskoristio da steknem neku okvirnu ideju o tome i da potvrdim sovju prvobitnu zamisao o opampu u nps. i tako sam poceo da crtam sheme na papiru. pozeleo sam da imam i neki program za crtanje shema jer bi tako cela stvar isla brze i lakse. nasao sam programa i poceo... kako je moj dizajn odmicao, tako su mi na pamet padale nove ideje, a posto je moja tasnina bila veca od moje vestine :) , ja sam se upustio u pravljenje (skoro) svega toga. problem je bio sto sam svaki put kad bih hteo da dodam nesto ili da ugradim neku novu mogucnost morao da odlemim makar 2-3 dela sa stare "verzije" jer fali ovo, fali ono, a nisam imao volje da stalno idem u radio klub po komponenete. u celoj toj prici najvise vremena (i zivaca) su mi oduzeli programi za crtanje shema, simulaciju kola i stapmanje PCB-a. morao sam da isprobam ko zna koliko progama i da ih NAUCIM (sto uopste nije naivna stvar), da bi tek onda shvatio da li je program upotrebljiv (meni) ili nije. i tako sam vise vremena proveo drzecu ruci misa nego lemilicu. dodavanje svakog novog feature-a zahtevalo je redizajniranje ploce u manjoj ili vecoj meri, i to sam znao, pa sam uredjaj pravio modularno. jedan deo (posebna plocica) je izmedju ostalog sadrzavala i stabilizator napona LM317 i trimer kojim sam mogao da menjam VCC, jer sam mislio da mi nije dovoljno 9v od baterije i da bi bilo zgodno bilo da uredjaj moze da radi i na 9 i na 12v, a opet sam hteo stabilisan napon. to sam napravio i sa tim nije bilo problema. kao sto rekoh, poceo sam da se zanosim idejom da unesem i neko pojacanje, sto nije problem posto opamp u nps prosto "moli" da mu se doda potenciometar u granu sa povratnom spregom. :) motiv ovoga je bio taj sto sam hteo da tako pojacanim signalom pobudim pojacalo, i zato mi je bilo potrebno makar tih 12V, odnosno +-6V u pozitivnoj/negativnoj poluperiodi. ono sto nisam shvatio je to da je trebalo da napravim obican "di-box" koji radi, a zatim da (pokusam) da napravim poseban uredjaj - pretpojacavac. zatim mi je palo na pamet i da dodam detektor klipovanja, ali tu se u startu javio jedan problem. iz iskustva znam, zato sto sam snimao gitaru i bas gitaru, da signal nije uvek simetrican. narocito je bas sklon tome da mu jedna poluperioda bude veca od druge (verovatno zato sto zica nije bas centrirana iznad magneta). dakle, trebalo bi detektovati klip i u jednoj i u drugoj poluperiodi. ideja sa komparatoram se i meni ucinila odlicnom, ali nisam hteo jos dva opampa (za svaku poluperiodu) jer sam se uzasavao tolikog lemnjenja a nisam bio siguran da ce to biti konacna verzija. ideja sa ispravljacem se ispostavila jos komplikovanijom, pa sam sklepao i proracunao nesto sto bi moglo da proradi, a nije sadrzavalo opamp. treba da ponovim i to da svaki put kad bih hteo da nesto dodam ili izmenim ja sam naravno pravio novu plocicu, ali sam retko imao dovoljno komponenti, pa sam morao da skidam sa prethodih "verzija". daleko je radio klub, a meni je bilo tesko da svaki cas idem i da kupujem komponenete... na kraju je bilo "skuplja dara nego mera" sto kazu... :banghead: imao bih jos svasta da napisem na ovu temu, stavise, napisao sam OGROMAN tekst gde sam opisao sve probleme sa kojima sam se sreo, i koji nisam postovao jer ima stvarno dosta. ipak, jos jedna stvar je "bitna". u vreme kad sam pravio taj uredjaj (cela prica je trajala jedno 7 dana) bio sam potpuno zaludjen i opsednut svojim "projektom". ustajao sam ujutru i odmah sedao za sto da radim i ostajao sam do 3:00am kad vise nisam mogao da izdrzim umor. naravno, u vise navrata sam sanjao sheme, pcb-ove, funkcije prenosa i sve ostalo sto ide uz to. secam se kad sam izasao sa devojkom u bioskop i mada su moje oci "gledale" film, misli su mi bile na totalno drugom koloseku. tada mi je palo na pamet da na izlaz mog uredjaja stavim optokapler i tako glavnaski razdvojim ulaz i izalz, sto bi bilo fenomenalno iz vise razloga, da ne davim sad. :) na svu srecu, nisam bio toliko lud da se upustim u realizaciju toga, vec sam tu ideju ostavio "za kasnije". elem, to "kasnije" nikad nije doslo. u medjuvremenu se priblizio ispitni rok i jos neke obaveze, tako da sve to sad stoji rastavljeno na plocice i ceka. da sam ostavio prvu verziju, neopterecenu mojim "umotvorinama", danas bih imao jednostavan i _funkcionalan_ di-box. ali eto, precenio sam sebe i zagrizao vise nego sto je trebalo. ipak, nije mi zao sto sam tako radio, jer sam naucio mnogo stvari, savladao nekoliko programa za ove namene, stekao razna iskustava, i ako nista drugo, bar sam se toliko izvestio sa rucnom busilicom i tankim burgijama za pertinaks da mi je uslo u prste, a nisam slomio ni jednu burgiju. :) pozdrav, andreja |
Re: DI box???
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Sada ti klip detektor ne znaci nista, posto iz iskustva znam da ce clanovi ovog foruma dati mnoooogo vise od klip detektora u zamenu za neponovljiv zvuk... ili hoces da ih pitamo? :) Quote:
Quote:
Quote:
Tek posto se izduvas onda pocni nesto drugo... Pozdrav bogi |
Re: DI box???
Quote:
Quote:
ipak, mozda bi bil dobro da to okacim cisto da ljudi imaju uvid u to koliko stvari koje na papiru jednostavno izgledaju mogu da se iskomplikuju i koliko tu ima stvari na koje treba obratiti paznju kad se zadje malo detaljnije u proces realizacije. videcu da uradim html stranicu u mht formatu sa sve slikama pa cu okaciti fajl kad zavrsim... Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
i jos jedno pitanje: u tvojoj prethodnoj poruci koja sadrzi shemu, cemu sluzi drugi opamp vezan na "masu" (in cold)? pozdrav, andreja |
Re: DI box???
Quote:
Izbaci pot iz igre... to je najlakse... nacicemo koliki ti gain treba i fiksirati ga da ne klipuje nikad... Pot ti unosi samo dodatan sum... a odlicni conductive plastic su preskupi za tvoj dzep... imas gain na gitari i ne treba ti pot na di-box... a ionako nece klipovati... obecavam... Imaj u vidu da je OPA2134 vrhunski operacioni i da ga je tesko ne pokvariti okolnim komponenatama... njemu je skoro sve okolo lose... samo zice i ono sto mora... Cak mislim da izbacimo i 100k ulazni otpornik... sumece! Ali videcemo... treba nekud da se ulazni kondenzator isprazni.... probaces i jedno i drugo. Quote:
Quote:
Quote:
ili evo ti i ovde link http://audio.rightmark.org/index_new.shtml Imaju valjda neku dokumentaciju, procitaj pa ces videti... ako ti nije jasno posle toga pitaj. Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Razmisljam o duploj bateriji... mozda bi to pojednostavilo dizajn, ali povecalo cenu baterija... da li je bolje ici sa +-9V... sta ti mislis? Ima se veci dinamicki opseg i mozes izbeci potrebu za regulaciom gaina.... Mada nemas problema sa klipom... to je 200mV... nece to klipovati... Ajd nadji pdf na internetu i procitaj specifikaciju opampa.... moze? pozdrav bogi |
Re: DI box???
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
dakle, video sam, to je test zvucne kartice, zar ne, a izgleda da se u loopback moze staviti i neki eksterni uredjaj, pa ce rmaa izmeriti i njegove karakteristike zajedno sa karakteristikama kartice? znaci li to da se rmaa moze upotrebiti za test eksternog uredjaja samo onda kad taj uredjaj deformise zvuk mnogo vise od same kartice ili ja negde gresim? Quote:
Quote:
jednog dana, mozda bude i neki digitalni VU metar ili nesto slicno, ali sada samo di box. Quote:
Quote:
medjutim, mislim da su dve baterije odlicna ideja za neki drugi uredjaj koji bi pojacavao signal. ne znam koliko se napajanje moze resiti na neki drugi nacin a da mu cena bude normalna, tako da opciju sa dve baterije ne treba odbaciti. jos ako se potrosnja svede na neki minimum, mislim da se isplati varijanta sa dve baterije. Quote:
sad sam pogledao katalog radio kluba i tamo definitivno nemaju OPA2134, cak ni OPA134. ali, mozda postoji neka zamena od drugog priozvodjaca koja se moze kupiti kod nas? veliko hvala i pozdrav, andreja p.s. e da, u jednoj od raniji poruka pomenuo si: Quote:
|
Re: DI box???
Zdravo andreja,
sada moram da zurim pa cu ti odgovoriti na ovo sve nocas, a dotle... Quote:
pozdrav bogi |
Re: DI box???
1 Attachment(s)
@Boskovic
hvala na objasnjenju! @boggy evo jedne varijante di box-a bez iakakvih "mudrolija". iskombinovao sam tvoju ideju sa 2134 i nesto ono sto sam pravio... siguran sam da neki delovi treba da se izbace ili dodaju. :) u svakom slucaju, zanima me sta mislis. pozdrav, andreja |
Re: DI box???
Quote:
Quote:
RMAA je dobar zato sto je besplatan, i standardno ga koriste za testiranje audio kartica svih vrsta. Jednostavno se koristi.... malo teze podesava... Quote:
Quote:
S druge strane mislim da ti je to prevelik napon za ulaz u audio karticu... tako da treba videti kako stoji stvar sa te strane.... Ako treba da se atenuira na ulazu signal onda mozda cak bude i dovoljna jedna baterija... Vidis da postoje vise kriterijuma... koji moraju biti apsolutno zadovoljeni, napravi tabelu i pogledaj kako stvari stoje. Quote:
Quote:
Drugim recima, OPA2134 je najbolji za ovu namenu, a da nije preterano skup, sve ostalo je skuplje od njega (ali ne toliko bolje) Pogledaj na drugim mestima osim radio-kluba. pozdrav bogi |
Re: DI box???
Quote:
R3 ostavi, za sad, i probaj sa njim i bez njega... moze napraviti previse suma, ima smisla kod bipolarnih opampova za polarizaciju diferencijalnog stepena... ovde nisam siguran... R4 razdeli u dva, i napravi atenuator na ulazu, da bi mogao da smanjis ulazni napon iz gitare. C1 mi se cini premali... proveri kolika je donja granicna ucestanost. Tu ne sme da se stavlja keramicki kondenzator... mora neki sa plasticnim dielektrikom... izbegavaj elektrolite i keramicke kondenzatore u tzv audio signal-path. "spusti" jos jedan 1M otpornik prema masi sa + ulaza operacionog, moze zatrebati... C3 ne valja da bude elektrolit, barem ga onda polarisi malo drugacije, stavi drugi kraj R5 na +9V, umesto na masu.... mada je bolje da tu ne bude elektrolit... kao i na ulazu, ...vec prema ukusu... R0 povecaj na 10K. Stedi bateriju. Imaj 220K otpornike tamo gde stavljas 1M, i proveri kako uticu na sum. Koristi metal-film otpornike. Nikakvi ugljeni ne dolaze u obzir. Veze u povratnoj sprezi operacionog drzi sto kracim... Sve zice od mase vezuj u "zvezdu" na - napajanje opampa... Procitaj sve sto sam napisao i proveri da li sam negde pogresio. Sve sto ti nije jasno pitaj... takodje moze biti pogresno... pozdrav bogi |
Re: DI box???
1 Attachment(s)
Quote:
znaci nema nacina da na primer prvo izmerim osobine kartice, zatim kartice i di boxa zajedno, pa onda da "oduzmem" ono sto je kartica unela? Quote:
Quote:
kako se load smanjuje tako se Vi(max) sve vise odaljava od V+ (napon napajanja opampa). koliku otpornost ce u ovde videti opamp na svom izlazu, ostaje da se vidi. u svakom slucaju, ako je max trenutni napon iz magneta gitare 1.5V, to nam daje 3V rezerve. nadam se da ce moci. ako ne, moracemo da oborimo ulazni signal kao sto si rekao. Quote:
Quote:
imam par komada 072 u rezervi pa ce da sluzi dok se negde ne pojavi 2134. sto je u stvari odlicno jer cu moci da napravim A/B test ta dva opampa i da odmah cujem razliku. Quote:
Quote:
jel dovoljno da kao atenuator stavim otpornik odmah nakon ulaza? takodje sam u nedoumici jer je za gitaru sa aktivnim magnetima definitivno potrebno smanjiti signal zbog neprilagodjenog RMS-a sa line in-om, ali gitara sa pasivnim magnetima daje signal oko 200mV RMS ili tu negde, sto je slicno kao i predvidjeni RMS za line in. ili da kazemo: "ovo je DI box predvidjen za rad samo sa pasivnim magnetima"? uostalom, uvek moze da se ulazni otpornik premosti neki jumerom ili switchem... Quote:
Quote:
nisam ranije radio sa takvim kondenzatorima, a sad sam video u katalogu nesto sto me buni. ima raznih kondenzatora koji su deklarisani kao "metalizirani poliester film kond", ali ima ih nekoliko vrsta. da li meni trebaju CBF ili neki drugi tip? Quote:
Quote:
Quote:
mada, sa druge strane nista ne kosta da se proba. Quote:
ne pitam ovo zato sto mi se stedi na otpornicima :) nego zato sto ne znam da li na sum uticu samo otpornici koji su na audio-signal pathu ili svi otpornici u uredjaju. Quote:
kad kazes "zice od mase" da li mislis na zice sa in i out konektora, baterije i prekidaca (da kazem "eksterne" zice, van PCB-a") ili na sve tacke koje idu na masu? to pitam zbog PCB-a. sve najbolje, andreja |
Re: DI box???
Quote:
Poseti Audio Precision, pa ces se malo upoznati sa audio mernom tehnikom... inace greska koju pravis nije velika ako ti je zvucna kartica dobra... a zato ces prvo da izmeris nju... sasvim je dovoljno da steknes utisak gde se "nalazis"... Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
pozdrav bogi |
Re: DI box???
1 Attachment(s)
prvo: hvala na strpljenju i pomoci!
Quote:
Quote:
nesto mi to deluje previse lako da bi bilo istinito. :) jedan moj drugar koji kaci gitaru u line in, kaze da mu je taj signal cak i slab. e sad, ni to nije parametar jer on spaja neprilagodjene naprave jednu na drugu, ali ipak treba imati u vidu da je gitara jako "skokovit" insturment. najveci nivoi signala se desavaju u momentu kad trzalica "udari" najdeblju zicu i napon koji se u tom trenutku javlja je mnogo veci od neke srednje vrednosti... ako uzmemo u obizr i to sto si napisao za Vpeak, definitivno mora da se oslabi ulazni signal, recimo za -3dB. Quote:
dakle, stavljam R2=220K medjutim, ako uzmemo neku grubu aproskimaciju i u radnom opsegu kondenzatore aproksimiramo otvorenim vezama, odnsno kratkim spojevima, na shemi gore ispada da je ulazna otpornost uglavnom odredjena paralelom R1 i R2, to je onda oko 180K, sto je malo za gitaru. :( Quote:
Quote:
Quote:
drugo: zar se C3 (sa prethodne, "plave" sheme) nece isprazniti preko R1, R2 i R4? ili je u tom slucaju vremenska karakteristika prevelika, mada verujem da ta konst nije bitna? u svakom slucaju me brine 1M sa V+ opampa ka masi jer smanjuje ulaznu otpornost koju treba da vidi gitara. Quote:
Quote:
pozdrav, andreja p.s. evo sheme sa sivm izmenama koje si napomenuo da treba da uvedem: inace, slabljenje u radnom opsegu je -3.2dB. iskreno se nadam da je to dovoljno. :) |
Re: DI box???
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
C1 se moze isprazniti preko (R41+R42)+R1||R2+R3 (poslednja sema) Ali ako R3 izbacis, jer ti moze smetati, moras ostaviti R6 (znaci ne idu R3 i R6 nego ili R3 ili R6) R5 nije dobro povezan, i treba da ide jedan kraj na + baterije a drugi kraj na IZLAZ opampa, ali pre kondenzatora C3. R5 inace ima smisla najvise ako na C3 stavljas elektrolitski kondenzator, da bi ga drzao u stabilnoj radnoj tacki. Ovako nema toliko smisla ali ne smeta, ostavi ga. Quote:
Quote:
Profesionalnu audio tehniku posmatraj kao low-noise design, i sve sto znas da uistinu radi, primenjuj... sve ostale stvari koje mozda rade izbegavaj. Quote:
pozdrav bogi |
Re: DI box???
1 Attachment(s)
Quote:
Quote:
Quote:
negde sam procitao, da li na nekom sajtu sa gitarske zaludjenike ili tako negde, da uredjaj na koji se prikljucuje gitara treba da bude oko 1M, mada verujem da je i 400K dovoljno. Quote:
Quote:
ako izbacim R3 ode ulazna otpornost na oko 200K i slabljenje postaje ogromno (reda -60dB) jer ulazni Rul je 220K, a na dalje se iz te tacke vidi mala otpornost u odnostu na 220K. nazalost, ovde sam presusio sa idejama. ne znam kako da napravim veliku ulaznu otpornost, da slabljenje bude malo (reda -3 ili -6dB), a da pri tome nema otpornika R3. :( ali, razmisljacu o tome. koje su prednosti postavljanja R6 a izbacivanja R3? Quote:
Quote:
u attachmentu je nacrt PCB-a, samo okvirno dat. zanima me da li sam pogodio princip i ima li nekih gresaka (ne mislim na konkretne greske u vezama, nego da li sam napravio neke opste greske u principima projektovanja PCB-a)? hvala i pozdrav, andreja p.s. sta mislis da li da stavim R12=600 oma? to pitam zato sto za load od 600 oma ima u specifikacijama OPA2134 da je Vi(max) = V+(napajanja) - 2.5V, a za manji load je verovatno jos gore. u stvari, ne znam koliko je Zul load line in-a na kartici, pa zato pitam. |
All times are GMT +1. The time now is 03:36 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.12 by vBS
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.
vB.Sponsors