View Full Version : Pomoc - Kako "utegnuti" kutije?
BlasterMaster
29-12-2011, 06:12 PM
Pozdrav svima molim za pomoc...svaki savet je dobrodosao...
imam neke starije hi-fi aktivne trosistemske drvene kutije, koje da kazem dosta dobro poznajem, stalno su bile premestane cak su jedno vreme bile na tavanu... pre nekog vremena sam ih vratio u sobu, jer volim da neke zavrsene projekte preslusam i na njima cisto kao simulacija kucnog slusanja i tu sam tokom slusanja uocio jedan veliki problem...
dakle, jedan od zvucnika (levi) je verovatno kad su bili noseni ili premestani negde bio "cuknut" (sumnjam cak i da je nekom ispao) i na tom zvucniku gornja leva ivica i gornja prednja su se bukvalno odlepile od gornje povrsine kutije... sto se na pogled ne moze ustanoviti, i dok se slusa tek kada se malo odvrne cuje se prilikom kicka to "prdenje" koje je nepodnosljivo, kad se priblizim do te ivice vidno primecujem da vibrira... i kada stavim ruku na to mesto i pritisnem stranice to prdenje i vibriranje prestaje i vraca se "onaj" zvuk...da napomenem da su kutije od neke iverice (tako mi deluje) i presvucene su onom laminantnom plastikom sa onim drvenim sarama...i spojevi stranica nisu pod 45 stepeni vec pod pravim uglom...
e sad, ja sam razmisljao da nekako pokusam da utegnem te kutije, jer koliko vidim ti spojevi su verovatno samo lepak tj lepak i urezane ivice jedna u drugu... nasao sam neke male holsrafe za drvo i koliko vidim jedini nacin da spasim nekako kutije je da polako busilicom izbusim rupe za holsrafe i da utegnem kutiju simetricno sa svih strana po dva holsrafa i gore i dole, jer nekim drugim vezivnim sredstvom mislim da je nemoguce zavrsiti posao...
pitanje za vas koji znate nesto vise o tome je: da li smem to da uradim uopste? da li bi trebao bas na taj nacin to da regulisem? jel postoji neka druga solucija (osim da bacim kutije :wink:)? koliko to utice na zvucni odziv, karakter? i da li bi onda morao i drugu kutiju da isto tako tretiram da bi zvuk ostao (priblizno) isti?
molim vas pomagajte
psionic
30-12-2011, 01:11 AM
Pa samo usrafi elektricnom srafilicom holsrafove u te kutije i resen problem... Iverica je dovoljno meka, da srafilica moze direktno da usrafi srafove, bez da obelezavas i busis rupice i slicno. Stavi malo tutkala (lepak za drvo), ako mozes da pridjes spojevima. Zvuk se nece promeniti bitno, ako su kutije bas refleks. Ako su kompresione, moraces da dobro zadihtujes te raspale stranice, dakle obavezno lepak za drvo, pa sraf...
Drugo - malo radikalnije resenje bi bilo da, ako su te stranice razvaljene i ostecene, uzmes lepo mere i odes u neko stovariste da ti iseku stranice tih dimenzija. Posle toga bi trebalo da pazljivo rastavis kutiju, povadis ostecene stranice i vratis sve kako je bilo, lepeci stranice lepkom za drvo i usrafljujuci srafove.
Moze i tiplovima da se resi povezivanje stranica, ali je proces dosta tezi i zahteva vise preciznosti i iskustva u radu sa drvetom. Takodje je estetski lepsi, jer se srafovi ne vide (jer ih nema)
BlasterMaster
30-12-2011, 01:48 AM
da da zaboravih da napomenem da imaju portove iza... danas sam uzo srafilicu u ruke, posto vidim niko se ne javlja reko moracu na svojim greskama opet da ucim :wink: pa vozi misko... doduse bio sam pedantan, nisam direkt srafio vec sam tanjom burgijom prvo izbusio do odredjene dubine, pa debljim vrhom napravio prostor za glavu holsrafa da upadne i onda srafio neke mat crne holsrafe koji su kao za drvo i knauf... jer stranice tog medijapana (sta je vec...) su 1cm i deluje mi dosta mekan, nisam hteo da slucajno od debljine srafa ispuca ili da razdvoji plocu... na bocnim stranama sam samo srafio uz svaku cosku po 2... i ti srafovi upadaju u prednju plocu i zadnju svuda simetricno...kasnije se ispostavilo da je i desni trebao da dobije isti "tretman" pa sam i njega `sakatio :rolleyes:
ovako, sto se tice problema - po meni problem resen, ne prde vise, kik udara cini mi se bolje nego pre, nema nekih razlaganja u vibraciji, nasao sam i neke test frekvencije pa sam pustao te nize, (uglavnom kickovi) nemam osecaj da se gubi nekako, a i pre i posle srafljenja sam jedno 5 min kuckao u kutiju cisto da cujem kako zvoni, i posle srafljenja ne zvoni ni priblizno toliko suplje kao pre, deluje kao da je solid drvo, doduse desna malo utegnutije zvuci, verovatno zato sto je struja/pojacalo sa dugmicima i hladjenjem u toj kutiji...
e sad da li sam se zaj**ao sto se tice zvuka, ne znam, jer cini mi se kad vratim one potove (bas mid trebl) na normal,zvuk-odprilike je to - to... kontam da kad su izasle iz fabrike da su bile priblizno zategnute kao sad, i da to sto sam zategao (odprilike svuda istom silom - dok srafilica ne stane) ne moze da skodi...
da li neko ima slicna iskustva?
psionic
30-12-2011, 02:08 AM
Ja sam ranije i sam pravio svoje zvucne kutije - naravno amaterski, onako u HiFi domenu, pocevsi od obicne iverice (medijapan je gusci i jaci, obicna iverica je malo "redja" i manjeg kvaliteta, ali laksa za obradu) i srafio sam obicnim srafovima za drvo, kao sto si i sam uradio - probusio malo zbog preciznijeg vodjenja, zatim razbusio da legne i glava srafa (naravno sraf sa upustenom glavom) i na kraju sam poklopio kapicom. Na kraju su cak i bili lepi ti moji hand-made zvucnici :) Iverica je prilicno "stisnjive" prirode i tanji sraf ne bi trebao da pravi problem, ali je isto tako dosta slaba, tako da - treba paziti.
Radio sam i sa tiplovima, ali bez pravog alata - lako je promasiti rupe, pa onda stranice ne leze lepo jedna sa drugom, ali ako se pedantno odradi i ako je bitno da kutije lepo izgledaju - tako se radi. Iskreno zbog toga sto si rekao da su kutije "pred penzijom" i da su "akane" i lupane, usudio sam se da ti predlozim ovakav pristup, ali za neke super-skupe i sta ja znam kakve kutije - nisam kompetentan da savetujem bilo sta, tu je gos'n Bogi i njemu slicni, pa nek izvole :da:
pozz
boggy
30-12-2011, 05:56 AM
Za to je prevashodno neophodno obezbediti zaptivanje spoja pored mehanicke cvrstoce. To se radi lepkom za drvo, te preporucujem da se zvucnici razmontiraju i odnesu kod stolara da ih pogleda i da se pita da li samo lepkom moze da ih sanira. Ako je to preskupo ili on nece time da se bakce, onda savetujem da se koristi lepak i trakasti zatezaci za prtljag (takozvane ram-stege)... posao moze biti jako pipav (ubacivanje lepka moze biti spricem i iglom) i ocekuje se da je "majstor" vest, jer ima maksimum deset minuta da obavi instalaciju lepka i stezanje, pre nego sto bude kasno.
Znaci srafove NE preporucujem za ivericu, samo lepak za drvo i adekvatne stege.
Ako bi kabineti mogli da se potpuno razmontiraju, pa ponovo slepe to bi bilo jos najbolje... ali sumnjam da moze... i u tom slucaju preporucujem spajanje keks-tiplovima. Ne treba zaboraviti da se stari lepak, u tom slucaju, mora odstraniti u sto vecoj meri jer lepak za drvo ne moze da "hvata" za stari lepak za drvo nego samo za drvo.
Da ponovim, zvucnici se ne prave kao namestaj i imao sam velikih problema sa stolarima koji to ne shvataju. Nije bitna samo mehanicka cvrstoca nego i zaptivanje... sto srafovi sami ne obezbedjuju... a i na kraju ce se videti
BlasterMaster
30-12-2011, 03:15 PM
thnx bogi, razmisljam vec odavno da "prepakujem" te kutije, da ih polako razmontiram i zamenim drvo, pa ako mozes ukratko da mi objasnis koji se tu medijapan koristi (da li ima neki specijalno kompresovani) i ako sve od ponovo radim da li da keksujem ili srafljenje? koji je postupak onda? na sta treba da se vodi racuna osim na spojeve? cime mogu da iznutra dumpujem drvo?
boggy
30-12-2011, 03:34 PM
thnx bogi, razmisljam vec odavno da "prepakujem" te kutije, da ih polako razmontiram i zamenim drvo, pa ako mozes ukratko da mi objasnis koji se tu medijapan koristi (da li ima neki specijalno kompresovani)
Nema specijalno kompresovanog, ali ih razredjuju (smanjuju gustinu) vec godinama po malo i time ga poskupljuju.... raspitaj se za gustine medijapana od razlicitih proizvodjaca i izaberi gusci (vise kilograma na metar kubni)
i ako sve od ponovo radim da li da keksujem ili srafljenje?
Keks tiplovi... srafovi ne.
koji je postupak onda?
Ja sam radio gerovano/keksovane spojeve, koji su najcvrsci ali traze veoma dobru pripremu, te ako sam radis onda mora CNC (skupo)... ako ti radi majstor, onda on sam mora da pripremi, ti moras da mu trazis da spojevi dihtuju, unutrasnja zapremina mora da se podudara, kao i raspored komora i svega ostalog... najbolje je postojece elemente ocistiti i pokusati ponovno lepljenje, sa prethodnom pripremom za proveru vremena (10min za sastavljanje).
Ne treba nikakav specijalan lepak... obican lepak za drvo (PVA) je vise nego dobar (Bison ili Henkel). S tim da ima i "express" da se kupe... i njih treba zaobilaziti za ovu namenu
na sta treba da se vodi racuna osim na spojeve?
zaptivanje... ali pored svega treba uzeti identicnu debljinu materijala da bi se podudarala i zapremina i spoljne dimenzije.
cime mogu da iznutra dumpujem drvo?
Nicim... ako nije vec predvidjeno (najverovatnije nije)
Svakim "dampovanjem" (kondor, na primer) koje nije predvidjeno dizajnom smanjujes zapreminu kutije, i time menjas odziv.
Pri tom NE savetujem da se iverica (ako je vec iverica bila) zameni medijapanom.
BlasterMaster
30-12-2011, 03:54 PM
pa u mom slucaju mislio sam da je iverica ustvari je bio neki medijapan... za ovo "poseban" medijapan sam pitao jer jednom prilikom na stovaristu kad sam uzimao neke ploce majstor me je pitao - jel ti treba "specijalizovan"?, kontao sam da je to to, ili da makar ima pripremljene povrsine za farbanje/kantovanje...
a reci mi samo, cime bi ja kasnije trebao da uradim finish? da li je moguce to laminirati folijom posle keksovanja? da li ako se promeni outer layer kutije menja se i zvuk? tj, da li ce isto da sviraju kad je farbanje (mat, glossy) i kad je lepljenje one folije? pre nekog vremena sam farbao neke medijapan police prvo belim prajmerom za medijapan, pa smirglanje, pa na kompresoru crni lak pa opet smirglanje i na kraju gloss lak, medjutim na ivicama se desava (da li zato sto je ko sto kazes sve redji i redji medijapan) kao da je ogreban, i onda se vidi peli prajmer, nadam se da postoji neki drugi nacin, jer ne bi voleo da kutije isto tako tretiram ako ce vec posle 2 godine da izgledaju udarano iz ko zna kojih razloga... a bukvalno se "okrnji" tako samo od sebe... kao da ispuca...
boggy
30-12-2011, 04:16 PM
pa u mom slucaju mislio sam da je iverica ustvari je bio neki medijapan... za ovo "poseban" medijapan sam pitao jer jednom prilikom na stovaristu kad sam uzimao neke ploce majstor me je pitao - jel ti treba "specijalizovan"?, kontao sam da je to to, ili da makar ima pripremljene povrsine za farbanje/kantovanje...
Ne znam kakav je to specijalizovan, a sto se tice pripreme za lakiranje, nju obavljaju oni koji ce da lakiraju
a reci mi samo, cime bi ja kasnije trebao da uradim finish?
Lakiranje poliuretanskim lakom je oko 60EUR/m2 (sa pripremom)
da li je moguce to laminirati folijom posle keksovanja?
Trazio sam nesto slicno.. plasitifikaciju prahom kao kod metala, ali nisam nasao
Za foliju nisam siguran koliko sme da bude debeo komad za plastifikaciju, takodje, savetujem da se otvori za drajvere urade posto je plastifikacija zavrsena... za lakiranje ne mora... lakiranje moze da se radi i ako su rupe otvorene.
da li ako se promeni outer layer kutije menja se i zvuk? tj, da li ce isto da sviraju kad je farbanje (mat, glossy) i kad je lepljenje one folije?
Ne verujem da ces uociti razliku zbog finisha...
pre nekog vremena sam farbao neke medijapan police prvo belim prajmerom za medijapan, pa smirglanje, pa na kompresoru crni lak pa opet smirglanje i na kraju gloss lak, medjutim na ivicama se desava (da li zato sto je ko sto kazes sve redji i redji medijapan) kao da je ogreban, i onda se vidi peli prajmer, nadam se da postoji neki drugi nacin, jer ne bi voleo da kutije isto tako tretiram ako ce vec posle 2 godine da izgledaju udarano iz ko zna kojih razloga... a bukvalno se "okrnji" tako samo od sebe... kao da ispuca...
To moze biti problem sa lakom. Ovaj na slici dole smo lakirali poliuretanskim lakom i ne pojavljuje se primer, ni posle par godina...
Vidi cime se lakiraju muzicki instrumenti...
Mozda Eomsy moze da te posavetuje, posto je strucnjak za to, koji radi u fabrici boja... ako se dobro secam.
psionic
31-12-2011, 02:09 AM
Samo da dopunim, medijapan se veoma razlikuje od iverice na poprecnom preseku - iverica je sastavljena od krupnijeg iverja i drugog otpada pri obradi drveta, dok je medijapan, cini mi se, od mnogo finije drvene prasine... Interesantno mi bilo kad sam saznao kako je dobio naziv... Neki dundjer je procitao na tabli nekad - made in japan i ostade medijapan :rotfl:
Bogi, Hteo bih da znam zasto se ne moze raditi srafovima + lepkom za drvo, kad ti srafovi mogu da drze kao i tiplovi, ako se lepo premazu lepkom ? Davno jos, radio sam ovako, jer sam poludeo od tiplova i napravio prilicno brzo par kompresionih kutijica i nisam imao problema sa zaptivenoscu ili rasrafljivanjem i slicnim... Rekao bih da je problem to sto bi se teorijski ti srafovi rasrafili vremenom pod dejstvom vibracija, ali da li bi mogao da "strucno" kazes zasto bas izricito NE srafovima ?
I jos nesto: postoji iverica koja je vec oblozena i plastificirana, zasto ne upotrebiti nju ? Morale bi ivice da se obrade pod 45 stepeni - ali mislim da bi izgledalo ok... doduse lepsi su ovi gore na slici, ovako bi se videli "savovi" izmedju stranica.
boggy
31-12-2011, 02:39 AM
......
Bogi, Hteo bih da znam zasto se ne moze raditi srafovima + lepkom za drvo, kad ti srafovi mogu da drze kao i tiplovi, ako se lepo premazu lepkom ?
Niko nije govorio da ne moze...
Prica je bila o tome sta bih (ja) preporucio a sta ne.
Radio sam i jedno i drugo, i cinjenica:
- da se srafovi vide,
- da materijal hoce da pukne (da se "rascveta", rascepi) u pravcu (susednih) srafova,
- da srafovi mogu da utonu u materijal vise nego sto treba,
- da se dubina ulaska glave zbog nehomogenosti ne moze kontrolisati na jednostavan nacin,
- kao i da je spoj cvrsci BEZ srafova (jer srafovi NE upijaju lepak za drvo, posto su od metala, a tiplovi upijaju, pa sve postaje homogena celina)
Ja se odlucujem za (keks) tiplove cak i kada pravim prototip.
Napominjem da keks tiplovi nisu obicni tiplovi i da je rad sa keksaricom daleko precizniji i laksi nego sa sablonima za busilicu i cilindricnim tiplovima (ako si na te tiplove mislio)
Problem sa keks tiplovima je sto ti trebaju dodatne alatke, ali se danas dosta povoljno mogu nabaviti (recimo za manje od 100EUR) u nekom pristojno kvalitetnom obliku.
Pri tom je odradjivanje ivicnog spoja sa keks tiplovima precizniji nego sto ikada srafovi mogu biti (isterati bolje od 1/10mm nije nikakav problem)
Davno jos, radio sam ovako, jer sam poludeo od tiplova i napravio prilicno brzo par kompresionih kutijica i nisam imao problema sa zaptivenoscu ili rasrafljivanjem i slicnim... Rekao bih da je problem to sto bi se teorijski ti srafovi rasrafili vremenom pod dejstvom vibracija, ali da li bi mogao da "strucno" kazes zasto bas izricito NE srafovima ?
Ne... srafovi se nikada ne mogu otsrafiti iz sperploce, ako ih namazes kvalitetnim lepkom za drvo, moze da se pokida glava samo... brusilicom sam jednu, pogresno zasrafljenu kutiju, "otsrafljivao"... jer sraf nije usao dovoljno duboko pa nije hteo ni napred ni nazad a lepak se stegao.... itd
Nije to razlog.. naveo sam razloge gore. Najvazniji mi je da ni pored glave srafa ne prolazi vazduh (znao je da mi prolazi) i da je spoj cvrsci i pouzdaniji... jedino je sklapanje daleko teze i priprema skuplja, ali... meni se cini.. s razlogom.
I jos nesto: postoji iverica koja je vec oblozena i plastificirana, zasto ne upotrebiti nju ? Morale bi ivice da se obrade pod 45 stepeni - ali mislim da bi izgledalo ok... doduse lepsi su ovi gore na slici, ovako bi se videli "savovi" izmedju stranica.
Jesi li to ikada probao? To sto je materijal vec plastificiran ne olaksava problem jer trebaju ivice i spojevi da se odrade da budu cvrsti, zaptiveni i estetski prihvatljivi.... sto nije trivijalno...
Problem je da se urade spojevi da budu estetski zadovoljavajuci. Kod kuhinja se radi kantovanje, pojedini spojevi se rade BEZ lepka (najcesce), ali tu postoje sasvim drugi zahtevi, zaptivenost nije bitna... itd.. Kuhinje mogu da sklapaju i keks tiplovima, ali onda lepak sipaju samo u rupe za tiplove, lepljenja ivica medijapana nema, jer lepak nece da zalepi plastiku i drvo.
Mogla bi se priprema odraditi na CNC a da se folija ne prekida, pa bi ivice imale sansu da se ne krzaju itd... ali i za to je potrebno uloziti i novac i vreme da bi se to tako pripremilo.
(nadjoh video posle nekog vremena)
Evo primera kako bi to trebalo raditi ako je prethodno plastificiran medijapan (DALI Speakers)
Od 1:20 krece sklapanje kabineta od prethodno plastificiranog medijapana pripremljenog na CNC router-u:
http://youtu.be/nkRXcJuUhzM
Ako nemate tih mogucnosti, plastificiran materijal vam nema nikakvog smisla, na kraju ce ivice biti krzave, ako se sve ne pripremi kako mora. Zato finis treba ostaviti za posle, odnosno izabrati finis koji se moze realizovati, a da pristojno izgleda, posto se kutija sklopi. Ima jos par nacina da se sklapanje uradi sa prethodno furniranim materijalom, sto sam video kod Meyer Sound, ali to zahteva pored keksarice i router i ozbiljne nozeve, tako da to moze biti komplikovanije i skuplje.... itd...
BlasterMaster
31-12-2011, 03:01 AM
pre svega hvala gosn bogi na savetima, bozo kutije jos odavno imam u vidu kako bi to trebalo da izgleda ako nekad sredjujem svoje, mada nisam zeleo da direktno pitam kako ste vi to odradili, jer ipak je to vasa kreacija kontam da nije moralno "ukrasti" neku caku jer je to ipak na neki nacin vas patent, ali hvala ponovo...:)
koliko mi se cini ako sam dobro razumeo strane diy forume, srafovi se ne koriste zbog toga sto previse stegnu kutiju u tom mestu, pa direktno uticu na povrsinsko prostiranje talasa kroz drvo (kutiju) ne rasporedjujuci ravnomerno talase, (nesto slicno kao kod bubnja kada se neki srafovi vise utegnu) i samim tim uticu na to kako kutija "zvoni" dok prorezivanje, gerovanje i/ili tiplovi u svakom slucaju sa tutkalom samo sprecavaju kretanje daske napred-nazad tj paralelno pomeranje ploca u odnosu na zvucni talas,znaci samo fizicki drze kutiju "na mestu" (ako je recimo zadnja, ili prednja daska u koju se srafe zvucnici) a da pritom ne remete ravnomerno povrsinsko prostiranje talasa... a i da u vecem broju slucajeva ljudi nisu za tu varijantu samo zato sto i ako se to radi mora da se "odradi kako treba" sa dosta merenja i preciznog odredjivanja gde ide sraf, i koliko remeti samu kutiju, a mi svi laici (jelte) sigurno to necemo (nismo) ispostovali, mada, napominjem da kad budem imao vremena i sredstava da cu moje "prepakovati" prikladno kao sto je navedeno gore...
samo jos jedno pitanje bogi ako nije tajna da li su kutije na coskama oblagane necim, posto izgledaju kao da se stranice utapaju jedna u drugu? cini mi se na slikama da je ista mat farba kao na predjnoj strani adama ili bar tako izgleda:)
boggy
31-12-2011, 03:19 AM
...........
samo jos jedno pitanje bogi ako nije tajna da li su kutije na coskama oblagane necim, posto izgledaju kao da se stranice utapaju jedna u drugu?...
Nisu oblagane nicim, zaobljene su routerom, ako te to buni...
DaBear
31-12-2011, 09:20 AM
Samo da dopunim, medijapan se veoma razlikuje od iverice na poprecnom preseku - iverica je sastavljena od krupnijeg iverja i drugog otpada pri obradi drveta, dok je medijapan, cini mi se, od mnogo finije drvene prasine... Interesantno mi bilo kad sam saznao kako je dobio naziv... Neki dundjer je procitao na tabli nekad - made in japan i ostade medijapan :rotfl:
"made in japan" hahahaha..to nism znao! Mega!!
Inace ovde se zove MDF http://en.wikipedia.org/wiki/Medium-density_fibreboardi nenormalno se koristi za sve i svasta!!
Od materijala za zvucnike do namestaja, zidova, plafona, konstrukcije za sve i svasta. Ima i vodo-otporni (zelene boje).
Ima ih u debljinama od 6mm do 25mm pa i vise i u jako velikim tablama. Mega se obradjuje i ovde se mnogo koristi u enterijerima!
Treba paziti na vrste / modele, jer neki imaju mnogo lepka u sebi koji sve vreme otpusta formaldehyde po malo. Ali o tome se (valjda) treba brinuti samo ako zivis u stanu koji je oblizen sa svih strana..(vidi "safety aspects" na wiki)
psionic
31-12-2011, 03:07 PM
Niko nije govorio da ne moze...
Prica je bila o tome sta bih (ja) preporucio a sta ne.
Radio sam i jedno i drugo, i cinjenica:
- da se srafovi vide,
- da materijal hoce da pukne (da se "rascveta", rascepi) u pravcu (susednih) srafova,
- da srafovi mogu da utonu u materijal vise nego sto treba,
- da se dubina ulaska glave zbog nehomogenosti ne moze kontrolisati na jednostavan nacin,
- kao i da je spoj cvrsci BEZ srafova (jer srafovi NE upijaju lepak za drvo, posto su od metala, a tiplovi upijaju, pa sve postaje homogena celina)
Ja se odlucujem za (keks) tiplove cak i kada pravim prototip.
Napominjem da keks tiplovi nisu obicni tiplovi i da je rad sa keksaricom daleko precizniji i laksi nego sa sablonima za busilicu i cilindricnim tiplovima (ako si na te tiplove mislio)
Problem sa keks tiplovima je sto ti trebaju dodatne alatke, ali se danas dosta povoljno mogu nabaviti (recimo za manje od 100EUR) u nekom pristojno kvalitetnom obliku.
Pri tom je odradjivanje ivicnog spoja sa keks tiplovima precizniji nego sto ikada srafovi mogu biti (isterati bolje od 1/10mm nije nikakav problem)
....
OK, hvala na odgovoru, u principu to me je zanimalo, dakle zasto ne sa srafovima. Pored ociglednih nedostataka (vide se i tako dalje) zanimalo me malo detaljnije. Za obadu pod uglom sam i sam zakljucio, ivice bi se skroz krzale, prvo sto iverica nije kompaktan materijal. Pa cak da je i ploca od punog drveta, pa bi mozda opet nastao problem jer bi se debljina ivice ploce smanjivala - kako se ide duz ugla...
BlasterMaster
31-12-2011, 03:43 PM
Lakiranje poliuretanskim lakom je oko 60EUR/m2 (sa pripremom)
Trazio sam nesto slicno.. plasitifikaciju prahom kao kod metala, ali nisam nasao
pa to bi bilo idealno, samo elektrostaticko bojenje moze da se hvata samo ako je metal ili slican materijal (provodnik i neki poluprovodnici) kod drveta tesko da moze kod nas, mada nije nemoguce, ako se nadje prajmer na bazi metala, pa da se on elektrostaticki puni...
evo ovo je sa wiki: "Powder coating is mainly used for coating of metals (http://en.wikipedia.org/wiki/Metal), such as "whiteware," (http://en.wikipedia.org/wiki/Household_appliance) aluminium extrusions (http://en.wikipedia.org/wiki/Extrusion), and automobile (http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile) and bicycle (http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle) parts. Newer technologies allow other materials, such as MDF (medium-density fibreboard (http://en.wikipedia.org/wiki/Medium-density_fibreboard)), to be powder coated using different methods."
a i verovatno se prah posle pece na nizoj temperaturi jer ipak moze da popuste adhezivi u mdf-u...
boggy
31-12-2011, 05:48 PM
........
a i verovatno se prah posle pece na nizoj temperaturi jer ipak moze da popuste adhezivi u mdf-u...
Ma znam da ima po belom svetu (cak i znam da pojedine zvucnike tako "lakiraju").. ali dzaba kada me ovde gledaju "cudno" kada ih pitam za drvo.
boggy
31-12-2011, 05:50 PM
Pogotovo bi bilo znacajno za vec zavrsen zvucnik... to je za*ebano za spric/kompresor i klasican lak.... uvek jedna strana mora ostati neolakirana (na kojoj se zvucnik oslanja).
boggy
31-12-2011, 05:59 PM
OK, hvala na odgovoru, u principu to me je zanimalo, dakle zasto ne sa srafovima. Pored ociglednih nedostataka (vide se i tako dalje) zanimalo me malo detaljnije. Za obadu pod uglom sam i sam zakljucio, ivice bi se skroz krzale, prvo sto iverica nije kompaktan materijal. Pa cak da je i ploca od punog drveta, pa bi mozda opet nastao problem jer bi se debljina ivice ploce smanjivala - kako se ide duz ugla...
Lepljenje "na ger" i jos dodatno sa upotrebom keks tiplova, je najjaci spoj koji moze da se realizuje MDF-om, pogotovo sto se MDF lako rascepljuje uzduz, a teze po povrsini... nije ista cvrstina uzduz i popreko. Zaguljeno je ako su SVI spojevi "na ger" jer onda moze da se zalepi samo sve odjednom (sto je bio nas slucaj), Ovo sto se vidi na DALI klipu, je sve gerovano, bez keksa, ali sa front baffle spojenim na obican nacin... ravno. To je lakse, i baffle se moze spojiti i prekostura.. potpuno je svejedno ako je priprema tacna i svi falcevi se tacno formiraju, i stegne u kalup, pa se tako osusi. Kada je sve "na ger", nema nista za prekosutra, onda mora sve odjednom da se lepi i treba puno stega i tri coveka... desetak trakastih stega smo koristili.. sve stegnute do pucanja... to je nesto blizu 3T (mozda i vise)... i svi smo bili znojavi posle toga (bilo nas je troje + jedan koji nam je merio vreme, imali smo samo 20min, od pocetka mazanja lepka, preko ubacivanja tiplova do sklapanja, stezanja i potpunog priljubljivanja svih spojeva). Zato ako nije u pitanju kompresioni dizajn sa ekstremno mocnim drajeverom... ne treba preterivati sa ovakvim spojevima... treba otpratiti ove iz DALI-ja... sve su prikazali.
boggy
31-12-2011, 06:03 PM
.......
Treba paziti na vrste / modele, jer neki imaju mnogo lepka u sebi koji sve vreme otpusta formaldehyde po malo. Ali o tome se (valjda) treba brinuti samo ako zivis u stanu koji je oblizen sa svih strana..(vidi "safety aspects" na wiki)
Formaldehida ima na sve strane, studiji su ga puni (kamena vuna)... tako da pomoci bas i nema... "nece grom u koprive!" :p
vBulletin® v3.8.12 by vBS, Copyright ©2000-2025, vBulletin Solutions Inc.