View Full Version : Pocetnicka pitanja
sixstringer
07-12-2005, 11:26 PM
Pozdrav ljudi!
Totalni sam pocetnik sto se tice miksanja i produkcije, pa bih da pitam nekoliko stvari:
1. Neko, cini mi se Predrag Tripkov, je na jednoj temi pomenuo Horizontalni i vertikalni plan u aranzmanu. O cemu se radi? Kako nemam tehnickih mogucnosti da se bavim tehnikama snimanja, produkcijom i slicno, ostaje mi da se zanimam kreativnim stranama cele price pa mi ovo zvuci veoma zanimljivo...
2. Pratim ovaj forum vec neko vreme i vidim da kada raspravljate o miksanju cesto pominjete da je "kod tog i tog instrumenta dominantna ta i ta frekvencija koju bi trebalo boostovati ili smanjiti...". Da li postoji neki nacin (plugin, program...) da se analizira konkretan .wav te da se vidi njegov frekventni opseg, dominantne frekvencije (ako sam dobro razumeo) i sl. ili se to zna okvirno pa se moze primeniti na svaki zapis?
Hvala unapred, a ako sam pobrkao loncice u vezi necega, isprevite me.
Mogli
07-12-2005, 11:51 PM
Zelim ti dobrodoslicu i odmah cu ti dati pravi, prijateljski savet s' obzirom da kreces od nule - Kreni od Produkcije i Tehnike Produkcije od pocetka, citaj, markiraj, copy-paste i analiziraj! Sve ti je dato kao na dlanu i prvo se moras sam potruditi!Za tvoju utehu - u svakom slucaju se nalazis u mnogo povoljnijoj poziciji, za razliku od mnogih nas koji su mnogo vremena potrosili lutajuci i nemajuci koga da pitaju!;)
Posto sam ja ipak ovde medju najmladjima ali ne i totalnim pocetnicima ipak cu se usuditi da ti odgovorim na neka od ovih pocetnickih pitanja.