View Full Version : Lestvice!
SumAnuT
19-04-2005, 01:27 AM
znam da je pochetnichko pitanje ... prebacite u tutoriale ako hocete ...ionako sam poznat po tutorial pitanjima :)
kao shto akordi imaju pravila za nastajanje ... tako imaju i skale ... pa molim Anitu poshto se bavi takvom vrstom muzike gde su note veoma bite da mi objasni kako ide raspodela izmedju semitonova i tonova kod oktava kaop shto ide kod akorda .... hvala :oops:
znachi ako sviram onu prvu belu ispod c ... shta je oktava tog tona ... tj shta sve MOGU da budu oktave sa tim tonom ... missim da sam jasan valjda :?:
lesha
19-04-2005, 02:52 AM
i ja sam laik, ali bre oktava od c3 je c4... 12 tonova razlike.. ti ko da si pao s marsa.. :lol:
SumAnuT
19-04-2005, 03:06 AM
jes lesho laiku jedan :) ali kako tachno ide ... od c3 ide ton pa ton pa ton pa polu ton pa ton pa ton pa ton pa polu ton je c4 ... jel tako ide kod svih oktava raspored izmedju tonova i polutonova ili se razlikuje od oktave do oktave? :roll:
lesha
19-04-2005, 03:14 AM
razlika je uvek 12 tonova.. ja i crne dirke racunam kao tonove.. ajde neko pismen neka kaze..
Moram priznati da mi pitanje nije bas najjasnije. Ono sto kaze lesha, svakih dvanaest tonova ti je oktava, drugi nacin identifikovanja oktave je vizuelni i potrazis dirku koja "lici", to jest koja je u istom poretku kao i ona u odnosu na koju trazis oktavu nanize ili navise. Moguce da se tvoje pitanje odnosilo na raspored celih i polustepena u lestvici, a ako je to pitanje, onda sledi odgovor:
Legenda:
-Polustepen: Najmanji razmak izmedju tonova u ovdasnjoj muzici (odgovara razmaku izmedju susedne bele i crne dirke)
- Stepen: Razmak od dva polustepena
-Stupanj: Mesto tona u lestvici
-Lestvica: Niz od sedam susednih tonova navise ili nanize, gde je osmi ponovljeni prvi (oktava)